2014-10-05

publicerat i Bilder;
Ja nu är det bra längesen ja skrev här, men ja tror ja ska ta upop det igen, men komma nå inte skriva varje dag, utan nångång när ja har mina tankar och funderingar som gror i mitt huvud.
Nu har ja hunnit flytta från Sundsvall till övik i bott här i ca 3 veckor. MIn sommar 2014 har både funnits skratt o gråt, svek o glädje. Men en sommar ja nte komma glömma, hänt väldigt mycket med de tar ja upp annan dag för just nu orkar ja inte de, är alldeles för mycket.
 
Men det ja ville skriva om som ja låg o tänkte på länge igår innan ja skulle somna, är ordet RASIST!
När är man rasist??, ja känner ja inte är rasist har många vänner som har andra kulturer och annan hudfärg, jag är inte svensk född i Sverige men är finsk medborgare pga mina föräldrar är finska. Men ja tycker allt har gått till överdrift, vrf inte ha som de var när ja var liten, lucia tågen fanns och pepparkakorna kvar kvar då i luciatåget. Hela lucia tåget var kvar o alla sånger, alla barnfilmer tex pippi, men halå vrf kan man inte säga negerkungen som hon alltid ska, min pappa är negerkung i de sju haven tror ja hon sa. Men de e väl inte rasist i mina ögon, ja tycker de har gått alldeles för långt nu med svenska kulturen....Läste nånstans de var nån som skrev ah men då e de rasistiskt med snögubbar oxå för dom e vita o tjocka o ja är tjock o vit man, men halåååå!! Hoppas ni fattar hur ja tänker, kanske nån som tar illa upp vad ja skriver, fråga gärna mej då så kan ja förklara bättre hur ja tänker.
 
Oavsett hudfärg, religion, sexuell läggning så är alla lika mycket värda i mina ögon, nä tycker de har blivit mycket skitsnack om allt, och mera våldsam värld lever vi i, än när ja var liten, men de kan vara så att när ja var liten så såg inte ja allt som hände i världen, utan ja har blivit mera intresserad ju äldre ja blivit om våran välfärd. De var så mycket mera funderingar inatt, men mycket har ja glömt, egentligen ska ja ha papper o penna bredvid mej i sängen, och kunna skriva ner så fort ja tänker på nått.
 
Ja de var mina tankar idag, barna har vart hos mej i helgen, åkte nyss gumman skulle på träningen. Önskar er alla en fin söndagkväll, Kram Anne
 

Kommentera inlägget här :